fredag 3 september 2010

Spruce Meadows, Calgary

Ar tillbaka i Spruce Meadows, Calgary nu igen. Ar har alldeles sjalv med tva hastar och bara Jonathon och Kelly. Varsta semestern! Hastarna hoppade super idag och blev placerade bada tva. Contino blev 4a och Picco 7a. Bra start pa den har veckan.
Jatte skont att inte behova babysitta 4 andra mannskor och 16 hastar. Se till att alla gor vad dom ska och att hastarna ar pa ratt stalle i ratt tid. Jag kan gora vad jag vill nar jag vill, nastan i alla fall :)
Flog fran Toronto ut hit, sa istallet for 2,5 dagar i en lastbil tog de 4 timmar med flyg. Hastarna skotte sig utmarkt hela tiden. Kom hit i tisdagsmorse och det var svinkallt utanfor planet. Nar vi lamna Toronto var de supervarmt ute, typ 30 grader. Och nar vi landa har i Calgary var de bara 4 grader... Bara liiiiten skillnad. Pa dagarna varmer de upp ganska bra, men sen blir de kallt igen pa natterna.
De varkar i alla fall som om vi kommer med till VM. Alla kommer fram och sager sager grattis och lycka till :) Ar sa stolt over min lilla ponny!!!

Kopte flygbiljett hem igar. Fick ledigt 3 veckor i november sa da blir de fullt os medvetslos som galler, hoppas alla inser de! Ska bli sa javla skont att komma hem och traffa alla, vara ledig och gora ingenting. Behover komma bort och sakna mitt jobb lite tror jag . Den har sommaren har varit ganska tuff for oss alla. Nu nar jag ar i Spruce med bara "mina" tva hastar sa ar de forsta gangen pa lange som jag tycker om att ga till jobbet pa morgonen.

Var pa Walmart igar och skulle kopa plaster. Vanliga hederliga plaster. Vet ni hur manga olika sorter det finns?! Olika storlekar, tjocklekar, material, antal, monster och inte moster, vattentata, spray-on, bla bla bla... Tog typ 10minuter innan jag kunde bestamma vilken jag ville ha.

Inga kommentarer: