tisdag 7 september 2010

"Ledig" dag

Middag i sangen kollandes pa EllenDeGeneres show. Lagom avancerad sysselsattning sa har en mandags eftermiddag. Sen saklart glass med chokladsas till efterratt. Visste ni att har finns det chokladsas som stelnar nar du haller den pa glassen? Gansk hightec om jag far saga sa. Eller det kanske inte ar nagot nytt, de finns sakert redan hemma... Bara det att jag inte har inspekterat chokladsas-hyllan pa Ica tillrakligt noga nar jag har varit hemma pa besok.

Idag a det mandag = hastarnas lediga dag.
Kom till stallet lite efter 7 imorse, gav djuren mat, mockade, sopa, bytte vatten. Sen blev det promenad och grasatande. Efter en valdigt intensiv morgon tog jag en powernap i min alskade hangmatta. Kurade ihop under tva tjocka ylletacken och tog en skvallerblaska och kollade pa bilderna. Gick upp igen 11.30 gav djuren lite ho, och gick sen tillbaka till min hangmatta.
Ringde hem vid 1 och skvallar lite med mams och paps, fick veta att det finns en kille som heter Ola-Conny (med bindestreck...) som jobbar pa Ullared. Mycket intressent, tack for informationen. En promenad till, mera grasatning, borsta, kamma, kraftsa, pa med tacke och bandage, mocka, fylla vatten, fodra, sopa. Bye bye ponies!

Idag nar jag var ute och gick med Contino blev jag jatte sugen pa snabbmakaroner, ketchup och grillkrydda.. Va fan kom det ifran liksom...? Men har inte Kungsornens snabbmakaroner. Dom har inte Felix ketchup. Dom har inte grillkrydda. Saaa... de blev sushi. Nastan samma sak.

Det ar svinkallt har, kan inte vanta tills vi akertill Florida!! Nagot som jag inte heller kan vanta pa ska handa ar att GreysAnatomy sasong6 kommer ut pa dvd. Men nasta vecka kommer den ut!!
69 dagar...

Inga kommentarer: