fredag 10 september 2010

Mat, Shopping, Hastar och Nagellack

Idag var lite battre an igar. Regnet slutade regna och solen kom nastan (men bara nastan) fram, men fortfarande sviiinkallt.
Picco hoppade 1.50meter och var nolla i forsta rundan och hade ett ner i omhoppningen, slutade 9a. Contino hoppa i 1.60meter klassen och var felfri pa hinder men hade ett tidsfel, blev en 8e placering for honom. Rast och vila imorgon och sen NationsCup pa lordag for Contino och en speedklass pa sondag morgon for Piccolina.

Mamma det ar tur (eller kanske otur for du kunde ju laga mat till mig...) att du inte ar har, jag har atit glass till middag tva kvallar i rad... Oups...
Ja och Kelly diskutera mat idag. Att det ar fa restauranger som nufortiden lagar "riktig" mat. Inte bara nagot som ar fardiglagat och dom bara varmer upp igen.
Kan inte vanta tills jag kommer hem och kan ata mammas mat igen :)
68 dagar kvar...
pytt i pannan med rodbetor och agg, korvstroganoff, ungspannkaka,
chili con carne, spagetti med kottfarssas, lax och potatis, kottfarslimpa
med lingonsylt...
nar man inte bor hemma langre, eller i Sverige, lar man sig
uppskatta och tycka om sann dar mat som man inte ville ata forut.
Riktig husmanskost liksom...
Jag och Allison akte till gallerian harom dagen. Ganska lyckat om jag far saga sa. Forsta affaren jag gick in pa, forsta paret jeans jag sag, ratt storlek, ratt langd = Ett par nya jeans rikare :)
Sen blev de ju en del ocksa som jag egentligen inte behovde, men va fan. Det blir sa ibland.
Hittade ocksa ett nytt nagellack. De klarade forsta testet, en dag i stallet. Och blev godkant! Ett par nya jeans och ett nytt nagellack som inte ramlar av efter en timme, vad mer kan man begara!?

Inga kommentarer: