tisdag 14 september 2010

Mandag

Alldeles ensam och overgiven. Eller ja, nastan. Det ar i alla fall valdigt tomt har nu. De flesta hastarna lamnade igarkvall och i morse. Nagra i eftermiddags och sen nagra imorn. Sista ganget lamnar pa onsdag kvall, sen blir de verkligen bara jag kvar...

Regnade hela dagen... Mysigt trevligt. Hade tankt slappa ut djuren pa gronbete i hagarna som finns har, men eftesom det regna hela dagen blev det inget med de. En morgonpromenad och sen akte jag och Allison och hamta racer bilen jag ska ha den har veckan. Eftersom Jonathon akte hem i morse sa red jag Contino och longerade Picco. Jag har inte suttit i en sadel sen novemver forra aret. Na nu ljog jag, skrittade Vinni upp till banan i Florida fran Kellys stall. Men foruto det ar jag inte ridit sen forra aret... Jag kommer ha san traningsverk imorn...
Att rida ar verkligen som att cykla. Har du en gang lart dig sitter det dar i ryggmargen. Lite vingligt och ostadigt i borjan, men efter en stund far du koll pa balansen och pedalerna.
Saknar ridingen saaaa mycket. Trodde inte det, men nar man sitter dar i sadeln och hasten lyder minsta vink. Det ar den kanslan man saknar mest. Att vara ett med hasten.

Imorn kommer det en tjej och ska gora termografi pa hastarna. Kollar med en slags varmekamera ocer hela kroppen for att kolla efter "hotspots", dar det kan vara en inflamation i musklerna eller annat problem. Ska bli jatte intressant!

Gick in pa Walmart idag for att kopa nagellacksborttagningsmedel (varfor anvader man aldrig det ordet i hanga gubbe?). Ialla fall, star dar och forsoker hitta minsta och billigaste flaskan. Da fran ingenstans uppstar ett litet paket. Ett paket med redan fardiga bomullstussar med borttagningsmedlet pa. Hur smart som helst!!

1 kommentar:

niclas sa...

Är du kvar i Calgary?