onsdag 10 juni 2009

# Stay

Det har varit lite bittert i Millar Brooke-lagret de senaste dagarna. Forst och framst for att vi nu bara har en bil pa sju personer, lyckat. Sju personer for en bil med sex platser. Sju personer med olika viljor om middag och nar och var vi ska handla mat. Sju personer med olika viljor om nar vi ska aka hem fran stallet. Forhoppningsvis sa loser de sig sa fort tavlingarna borjar (imorn), for da kommer vi inte hinna gora sa mycket mer an att jobba, jobba, jobba.

Sista kvallen i "frihet" begav vi oss nastan hela bunten till mataffaren, som for ovrig heter coop. Precis som hemma. Sen blev det middag pa sjalvaste IKEA!! Joda, 15 minuter fran huset. Perfekt!!
Vi at kottbullar, potatis, lingonsylt och brunsas for att leka Sverige pa rikigt. Sen gick vi en svang och kolla mobler. Hitta bra-ha-askar och ett nytt baddsett. Och sjalvklart shoppa vi loss pa matavdelningen. Var dock inte sa stort utbud som jag hoppats pa. Men jag och Niclas hitta en hel del i alla fall. Alla andra bara skratta at mig nar jag kom ut med min kasse full med kanelgifflar, kottbullar, lingonsylt, malaco godisar och prinsesstarta. Niclas fyller ar pa sondag sa vi ska bjussa pa lite tarta i stallet.

Nu ska jag och Kaila ga upp till koket och gora lunch-sallad till imorgon!
Tjingeling

Inga kommentarer: