fredag 19 juni 2009

Redan slut pa torsdagen och imorn ar det fredag igen. Veckorna gar fort. Andra Spruce-veckan ar snart avklarad. Ar ju aven midsommar imorn. Blir nog tyvarr inte sa mycket nubbe och sill pa den har sidan Atlanten. Jag och Niclas har forsokt forklara for alla har borta vad det ar, men dom bara kollar konstigt pa oss, klappar och pa axeln och skakar pa huvet. Men hittade faktiskt en svensk tjej idag. Har gatt och spanat pa henne sen vi kom hit, for jag kande igen henne men kunde inte placera henne. Och det kandes lite pinsamt att bara ga fram till nagon och fraga: hej, ar du svensk?. Men idag har vi fatt det utratt i alla fall, hon horde mig och Niclas prata och kom sen fram till mig. Och anr vi pratat en stund fraga hon om jag inte hade jobbat for helena forut. Och de har jag ju. Fick ju da fraga lite pinsamt vem hon jobbat for och det visade sig att hon jobbat for Kyra Kyrklund i 5ar. Inte sa konsigt att jag kande igen henne.
Far val bjuda in henne till mitt och Niclas midsommar firande imorn. Borde val aka till ikea och shoppa lite men de kommer inte finnas tid till det imorn. Jobbar hela langa dagen och har sista klassen klockan sju imorn kvall. Jippi!

Har haft sista klassen senaste 3 dagarna. I tisdags var det Jon som hoppa Vinni. Hoppade super och blev 3a i 1.45 m klassen. Jatte kul!! Sen i onsdags var det Alex som hoppa pa Euro. Gick sadar, fick 2 rivningar. Och i kvall var det dags for Jon och Vinni igen. Gick bra i forsta rundan. Nollade. Sen var omhoppningen nastan 2 timmar senare, sa jag fick ga tillbaka till stallet och vanta. Med vissa hastar ar det mycket battre om du kan ga tillbaka med men de andra ar det battre att bara stanna vid banan och vanta, Men eftersom det var sa langt emellan var et liksom inegn ide att stanna. Ialla fall, i omhoppningen fick dom ett stopp och ett ner. Tror att bade hast och ryttare ladda ur lite for mycket emellan och de blev inge bra alls... Sa ingen placering ikvall inte. Imorn ar det Contino som hoppar 1.50m klassen. Hoppas att han forsatter sa bra som han hoppa forra veckan!

Inga kommentarer: