onsdag 24 juni 2009

# Mystery Mountain

Ifredags hoppa Contino till sig en 8e placering med ett tidsfel. I lordags hoppa Vinni till sig en 4e placering med ett tidsfel. Men de ar lugnt, for jag tycker att det ar jatte kul nar mina hastar har tidsfel... Jaja, dom hoppa over hindrena ialla fall. Tiden far vi nog skylla pa piloten. Jon och Vinni hoppa super i lordags och vi trodde verkligen att dom skulle ta hem vinsten. Men... Maxtiden var 88 sekunder. Dom hade 88.016 sek... SERIOST! 0.016 sekunder. Det ar ingenting!!! Jag och Kelly trodde inte vara ogon nar vi sag tavlan...



I sondags hoppa Contino GrandPrixen. Hoppa super men fick ett nedslag, alltsa 4 fel. Vi var pa topp 12 listan lange och trodde att vi skulle fa sista priset i klassen. Men icke. Sista javla ryttaren gar nolla och petar oss sa vi hamnar precis utanfor placering. Ingen bra klass for nagon av Millars. Ian hade ett nerslag ocksa, men klara sig till en 9e placering. Amy hade 2 rivningar.



Sondag kvall = party kvall! Jag, Niclas, Kaila och Isadora drog till stan. Vi hade fatt en inbjudan till en nyoppnad klubb som "alla" skulle ga till. Vi kom dit och det var knokat med folk. Bara hastfolk saklart. Vi traffa pa Kelly och Jonathan och sen aven Amy. Stallet var jatte litet. Och da menar jag verkligen jatte litet. Alldeles for mycket folk pa en san liten plats. Men vi hade kul anda. Dansa massa igen saklart! Var dar till 2.30 nagonting for att sen kora hem igen och sova 3 timmar och ga upp och jobba!
Den lugna mandagen som inte blev sa lungn i alla fall. Hastarna hade ledigt som tur va, for bade hovslagaren och veterinaren kom. Jag skrubbade 21 foderhinkar, 48 vattenhinkar och 19 krubbor. Mina hander var ganska rena efter de kan jag ju saga. Som tur var regna det inte, men det var inte langt ifran. Vantade bara pa att himlen skulle oppna sig. Hade tur! Trots en lite hektisk mandag var vi klara till fyra. Vi akte hem och bytte klader for att sen aka till bion. Vi sag The Hangover. Hur galen film som helst. Helt underbar! Ett maste att se for alla!

Idag (tisdag) var jag och Nikki lediga och akte tillsammans med en annan tjej upp till bergen. Tog ca 2 timmar att aka men de var vart det. Tyvarr var ju inte vadret de basta. Var lite solglimtar har och dar men for det mesta mulet och lite regnskurar. Finns bilder pa facebook. Hade varit sa mycket rolligare om det varit sol. Men det var vackert i alla fall. Vattnet dar uppe var sa blatt och klart. Var lite sno kvar pa topparna. Helt klart ett stalle att aka till! Jag kommer aka tillbaka, det ar ett som ar sakert. Forhoppningvis ar det battre vader den gangen.

3e veckan har startat och imorgon ar det vetcheck for de hastar som ska hoppa FEI. Mina ponnysar hoppa inte i veckan, dom har rest och vila. Men ganska manga av de andra hastarna ska hoppa, sa det kommer bli full rulle igen.
Bara 2 veckor kvar har nu. Mer an halva tiden har gatt. Trakigt att aka hem igen. Vill stanna har langre.

Inga kommentarer: