söndag 22 februari 2009

# Here I go again on my own

Vet att det var väldigt jätte länge sen som det blev något skrivet. Men det har varit väldigt långa dagar senaste veckan. Uppe före tuppen och hemma igen efter bolibompa. En snabbis om vad som hänt senaste tiden, av det jag kommer ihåg i mitt trötta huvud.

Lördag: Alla (jävla) hjärtans dag. Hämtade familjen på flygplatsen i West Palm. För att fördriva tiden tills dom landa tog jag, Niclas och Jenny en svängom nere på stan i WP. Niclas var både kartläsare och fotograf. Inget av dom blev speciellt lyckat =)
Jora, nästan i alla fall. Vi kom ju rätt. Men sen att alla bilderna är jätte suddiga kan man ju alltid skylla på kameran eller att chauffören körde för fort. Kul hade vi i alla fall.

Söndag: LEDIGA!! Vi sov ganska länge. Gäller att passa på när tillfälle erbjuds. Städade lite och åkte sen med hela familjen runt och visade vart stallet och tävlingsplatsen låg. Lite turisting i Wellington helt enkelt. Kvällen tillbringades med mycket vin och blåa kläder på årets Blue-party. Var borta på Polo klubben. Trevlig tillställning.

Måndag: LEDIGA!! Var ju inte igår man var ledig två dagar i rad. Hade kunna blivit tre om Kailegh inte åkt hem, men men. Vi var nästan uppe med tuppen, trots sänggående klockan 4 på morgonen. Hela swe-ligan drog till Everglades och kolla på alligatorer och diverse fåglar och natur. Vi såg flera alligatorer. Några simma runt i vattnet och några låg på land och sov. Efter hajken så åkte vi till ett stort outlet. Shoppa lite, men det var inte så där jätte billigt som jag hoppats på.

Tisdag: Jobb igen. Diane blev trampad av G-force på foten och fick åka in till akuten. Kom hem med en spricka i foten och kryckor. Mindre bra. Hon kommer antagligen få åka tillbaka hem till Canada snart för försäkringen gäller inte för så mycket som hon behöver göra. Trist. Jennys sista Florida middag intog vi på en god thai restaurang.

Onsdag: Romy hoppade 1.40 m. var dubbelnolla, men var inte tillräckligt snabb för en högre placering. Men han var super fin.

Torsdag: lugn dag. Amy vann 6år klassen med Flawless. Bilen kom tillbaka idag efer en vecka på verkstaden. Äntligen!!

Fredag: Jag fick börja dagen med att ta Niclas lilla pärla Assini upp till banan. Hon hade tyvärr 8 fel. Niclas andra pärla Dryden hoppa samma klass och fick bara 4 fel. Romy hoppade på eftermiddagen och hade ett enda jävla ynka nedslag. Skittråkigt när man gått hela dagen och väntat på att han ska starta så tar han med sig en bom.
TACK FAMILJEN KENNERFALK FÖR KORTET!! =)
Idag fyllde även min bror 18 år. Taskigt läge. För mig är han fortfarande typ 10 år. Men men. Kommer ihåg när jag fyllde arton. Då gick vi ut till Mera. Det var på den tiden alla gick dit. Haha vilket skämt. Sen drog jag och Sandra till SpyBar. Första och sista gången jag var där. Har inte varit där sen dess. Var inte riktigt jag. Det som fanns där var dyrt inträde. Dyr garderob. Dyra drinkar. En full Orup. Thats it. Inget för mig.

Lördag: ingen av mina starta idag. Men fick ta Mercy istället. På vägen upp till banan var hon fan latare och segare än en ko som sover. Fick fan dra henne hela vägen. Hon blev som tur va lite piggare när Karen satt upp men hade 4 nedslag inne på banan. Hon är en riktig ko… Asså Mercy, inte Karen. Resten av dagen rulla på som vanligt. Kvällsklass ikväll men jag har ingen start. Jippie!! As skönt. Bara Ian och Amy som startar. Ska väl hem och försöka städa lite. Tvätta. Organisera i garderoben där det nu ligger rena kläder i tvättkorgen och skitiga på golvet. Bilen skulle också behöva en tillsnyggning på insidan. Den som lever får se.

Tips från coachen: Sluta äta godis om du vill bli av med finnar. Har varit utan båda två i två månader. Och nu när vi haft besök från Sverige medhavandes diverse godis så har jag fått en jävla massa. Jag har fan aldrig finnar. Bara någon enstaka då och då, men aldrig så här mycket. Till och med Niclas påpeka det häromdagen. Tack så mycket Niclas!! Känns Mycket bättre nu… =)

tjiiiing

Inga kommentarer: