tisdag 10 februari 2009

# Gravity

Måndag igen. Europa ligisterna jobbade idag, dvs. jag, Niclas och Julie. Vi jobbade på som sören på förmiddagen för att hinna åka till IHOP och äta. Vi mockade, släppte hästar in och ut i skritten och i hagarna, skrubbade alla vattenhinkar och krubbor i en rasande fart. Shuppshupp (typ skynda skynda, fast på vårat eget språk..!) var ledmotivet under hela dagen. Och apropå ledmotiv. Jag och Niclas har gått och trallat på alla möjliga och omöjliga sånger under dagen. Vad sägs om ”trasdockorna” vidare till ”hej monica”, Katy Perrys ”hot n cold” för att sen avsluta med lite Aerosmith. En salig blandning. Vi leker egen radio, eller egentligen är det mest Niclas. Jag trallar med och mobbar honom för hans låtval. Men sen kommer jag på mig själv med att jag kan alla namn och vem artisterna är (och även texten) på alla konstiga låtar han sjunger på. Då skäms jag lite…

På IHOP mättades magarna som vanligt med pannkakor och apelsinjuice för min del. Mumsigt värre! Sen åter till stallet och gå med några av hästarna som blev behandlade igår och sen ut med några och beta.

Sitter nu och väntar på att syster Jenny ska landa i Miami. Hon borde landat nu, vilken minut som helst. Sen ska hon köra därifrån och upp hit till Wellington. Blir uppesittarkväll för mig och Nickepicke. Han håller på att städa för fullt just nu. Jag sitter mest och tittar på. Eller ja, jag sitter bara och tittar på. Han är duktig han. Nu när syster ska komma o hälsa på! Nä då, han är duktig hela tiden!! =)
Finns några andra i huset som skulle behöva vara lika duktig som han på att städa. Nämner inga namn. (jag är inte en av dom i alla fall, jag städar ganska bra jag också. Plockade ur diskmaskinen alldeles nyss! Guldstjärna till mig.)

Kommer bli en lååång vecka av väntan. Väntan på att få vara ledig i tre dagar och på att la familia ska komma nerdimpandes.
Niclas fick brev idag IGEN. Inget till mig... =(

********
I live here on my knees
As I try to make you see
That you're everything
I think I need
Here on the ground
But you're neither friend nor foe
Though I can't seem to let you go
The one thing that I still know is that
You're keeping me down
Something always brings me back to you
It never takes too long...
---

Inga kommentarer: