måndag 18 maj 2009

# Walking in Memphis

En vecka ar avklarad har i Polgrave. Hastarna har hoppat fin fint och vadret har varit sadar. Tva forsta dagarna var de hur fint som helst med sol och varma vindar. Dag 3 storm och regn. Dag 4 soligt och fint igen. Dag 5 kom med blandad kompott. Forst bara regn, sen storm nastan orkan, med sanden som flog overallt och hastar som stog och studsa o boxarna for taket holl pa att blasa av stallarna. Vi star i taltstallar sa det prassal ratt sa rejalt. Sen blev de regn igen, pa tvaren. Lagom till att vi akte tillbaka till hotellet tittade solen fram. Lordag bjod pa det mesta ocksa. Bade regn och sol. I sondags var det svinkallt och blasigt, men soligt sa jag ska inte klaga. Man far vara glad for det lilla.
Mina djur har skott sig galant hela veckan. Sa nasta vecka ska dom bara hoppa tva dagar, fredag och sondag.

Under dom har har tva veckorna i Polgrav bor vi pa hotell Best Wester. Hur fint som helst. God frukost har dom ocksa, som vi tyvarr inte alltid hinner ata eftersom dom oppnar efter att vi lamnat pa morgonen. Men ibland hinner vi med en 10 minuters frukost. De basta med frukosten ar att du kan gora dina egna vafflor. Hur underbart ar inte det!! =)
Delar rum med Nikki. Vi bodde ju tillsammans i 4 manader i Florida sa tva veckor mer eller mindre skadar ju inte. Rummen ar stora, sangarna ar stora, duschen ar underbar. Jag ska gifta mig med nagon som jobbar har sa jag kan bo har nar jag vill.

Sanart kommer Niclas tillbaka och da aker vi till Calgury i 5 veckor eller vad de nu blir. Ska bli skit kul. Alla pratar nastan bara bra om den tavlingen. Forutom att det ar hundra mil mellan stallarna och tavlingsbanan. Och att vadret kan vara antingen valdigt, valdigt bra men massa sol och varmt for att sen i nasta stund overga till sno. Later ju jatte mysigt, eller inte. Men det ar val bara att packa ner hela garderoben igen.

Fick idag sovmorgon, for det ar mandag och inga tavlingar. Men nu ar det dags for mig och Julie att aka till stallet ochta eftermiddagspasset. Sen blir det nog middag pa Boston som ligger orecis brevid hotellet. Dar vi nu atit i princip varje kvall, sa servitorena borjar kanna igen oss!

Tjingeling

Inga kommentarer: