lördag 2 maj 2009

# battre sent an aldrig

Manga manga manga dagar sen jag skrev sist. Har ganska bra skal till varfor. Men mest for att jag inte har haft lust. Min data har gjort slut med mig och overgett sig till virusens land, en anledning (sa darfor far jag nu skriva pa amerikanska datan utan svenska alfabetet). En annan ar att vi nu har lamnat varma och sloiga Florida for Kanada. Ganska varmt och skont har ocksa vissa dagar, varen ar pa vag. Och med det menas precis som hemma. Solig ena dagen och jatte varmt, nasta dag regnigt och blasigt. Men men. Ar det var sa ar det. Kanns rikigt skont att vara I Kanada. Man kan ga en promenad UTAN att svettas hjal och fa andnod. Ser ut och kanns som Sverige. Mycket som ar nastan samma lika. Forutom spraket da, men man kan ju inte fa allt. Forsoker lara alla i svenska nu nar Niclas overgett mig i en manad for Sverige. Dom forstar inte sa mycket, men vi har ganska kul anda =)
Har I Perth har jag en egen lagenhet. Jatte skont att ha ett eget krypin och inte behova dela allt med 5 andra. Har varit pa Wal-mart nagra vandor och stylat pa Sandra vis nu. Nyrenoverat badrum och resten av lagenheten ar nymalad. Stor och skon sang, stor walk-in-closet, stor kyl och frys, valdigt varma o bra element. Laganheten ligger en bit fran garden. 5 minuter med bil, 20 minuters promenad.
Nasta tavling blir I Bolton, ca 4 timmar harifran. Vi kommer vara dar I tva veckor och sedan hem till garden igen I en vecka. Sen blir det en laaang trip bort till Calgury dar vi stannar I 4 veckor. Har inte hort nagot mer om Europa, men jag haller alla tummar jag har for att vi kommer aka over dit i Augusti for att gora Barcelona och nagra andra tavlingar.
Annars sa hander det inet sa mycket har borta. Dagarna rullar pa ganska lika varandra. Folk kommer och gar. Flera som slutar nu och nya kommer. Det kom en ny tjej i sondags, hon jobba mandag och idag tisdag sluta hon… Hon palla inte riktigt trycket om man sager sa. Slitet. Men Lori sa att hon hade tre nya tjejer pa gang hit, sa far hoppas att dom stannar lite langre an 24 timmar…

Ciao

Inga kommentarer: