söndag 7 december 2008

# Keep on dreaming

Kan ju vara så att det är världens sämsta internet här borta. Hur segt som helst och ingenting funkar. Gjorde ett försök att ringa hem via skype. Men icke. Har även fått installera om msn... Värdelöst.

Dag två har rullat på den också ganska bra. Mycket packande idag. Det konstiga är att dom har ju inga skåp här att packa i, utan stora lådor där allt ligger i. Och som den brylbög jag är så skär det i mitt hjärta att bara slänga ner träns, martingalar, skydd, sadlar och allt annat i en enda röra. Ingen ordning alls. Jag saknar mitt stora skåp hos Helena. Det var rediga grejer det!
Tror nog iofs att när vi väl är framme i Florida så finns det någon typ av sadelkammare att packa upp allt i. *hoppas hoppas*

Fick idag reda på att jag ska hjälpa till att köra en av bilarna ner till Florida. Helt sjukt. För det är ju typ bara ca 250 mil eller något. Har ju alltid velat göra en roadtrip genom USA, och nu är det dags. Fast inte riktigt som jag tänkt, men ändå! Nästan samma lika. Börjar köra tidigt måndag morgon och köra hela dan och kvällen. Soveer några timmar och sen lika mycket körning på tisdagen. Framme tisdag eftermiddag!! Sol och palmer, here we come!!

Jag slipper dessutom skimmlarna där nere. Har fått 3 bruna att ta hand om där. Niclas därimot fick 3 vitingar!! haha, slitet. Jag ska grooma åt Jonathan under dom här månaderna i solen. Han är Ian´s son, en hyvens prick. Blir nog bra det.

Niclas och jag försökte oss på att laga lite gorme middag idag, á la spagetti och tomatsås med vitlök och champinjoner och till efterrätt blev det färsk sparris med hollandesås. Lite problematiskt bara när vi insåg att det bara fanns en kastrull. När alla ingredienser skulle kokas... Men det gick. Efter mycket om och men. Och många tankar, "va fan gör vi här?"
Men som sagt, det blev bra tillslut. Och eftersom ingen av oss ska bo i den här lägeheten när vi kommer tillbaka i april så orkar man liksom inte lägga ner någon större energi på den... Det mesta funkar ganska bra. Lite kallt på nätterna dock, får inte fart på någon större värme. Så det blir till att sova i mjukisbyxor och strumpor. Niclas har det ännu kallare. Han sa just att han sover med långkalsonger, luvtröja, raggsockor + 3 täcken!! haha. jo man tackar ja.

Men vad gör man inte för att få åka till Florida!? :-)

Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja Sandra! Låter som ni har det riktigt nice.. Spanat in dina bilder på facebook, ska bli så kul att följa ert äventyr.. Långkalsoner, mjukisbyxor, 3 täcken och raggsockor och vad det nu mer va garanterar att Niclas är min bror, ligger i släkten...veklingar =)Hoppas resan till Florida nu flyter på.. /Jenny