måndag 15 februari 2010

# 179

Det har varit en valdigt lang vecka. Fylld med fighter, panikattacker, alldeles for tidiga morna och alldeles for sena kvallar, iskalla vindar och en varm sol. Har varit svinkallt hela veckan. Nordanvinden hittade hit. Ar ju ratt typsikt att det ar kallt i hela varlden, forutom den platsen det behover vara kallt just nu. Vancover har ju inte ens tillrakligt kallt for att kunna anvanda snokanonerna. Kul att forsoka ha vinter-os utan sno. Lycka till!

Forra helgen vinkade vi hej da till fam Kennerfalk som var har och halsa pa. Nasta helg kommer mamma, pappa och viktor hit. Weeiii. Hoppas att varmen kommer tillbaka tills dess. De har ar lojligt hur kallt de har varit.

Har borjat sortera in mina senaste 5 ar i fotoalbum. Hittade tva jatte fina album nar vi var pa Marschalls och shoppa. Sa nu har framkallningen satt igang. Finns hur mycket som helst jag vill framkalla. Har inte ens borjat med kort fran Berga eller Florida fran forra aret, men han redan famkallat over 300 bilder.
Ar sa mycket roligare med "riktiga" bilder istallet for att bara se dom pa datorn. Synd att det inte ar nagon som gor de langre. Samma som med snigelpost. Allt sak ga sa snabbt nufor tiden. Maila hit, facebook'a dit, sms och msn. Jag tror jag ar den anda i min krets som tycker det ar kul med vanliga brev och framkalla kort.

Jag och Kaila gick pa bio igen igar kvall. Vi sag Dear John. En Lasse Hallstrom film. Hur grym som helst. Eller ja, en riktig tjejfilm kan jag tanka mig. Men jag ar ju tjej sa jag far gilla sant. Ganska lik The Notebook, men anda inte. Jag gilla den i alla fall, Kaila tyckte den var ganska gay. Men de e ju hon... :)

Igar var de Alla hjartans dag. Vi jobba 5.30-18.30. Sen gick vi hem, duscha, at lite glass, tillbaka till stallet och gora nightcheck sen sangen. De var den dagen. En som alla andra. Fick faktiskt ett paket fram mamma och pappa med lite tidingar och godis. Mycket gott!
Om man drommer om nagon pa alla hjartans dags natt, ar de som pa midsommar? Betyder de ngt? Eller ar de bara helt enkelt en tillfallighet att just den drommen kommer pa den dagen?

Inga kommentarer: