måndag 19 januari 2009

# Bang on the Piano

Idag fick jag en ny häst. Eller jag och jag. Det kom en ny häst till stallet som Amy och Ian provred när dom var i Jacksonville i helgen och tävla, och eftersom jag bara har två djur att ta hand om medans de andra har tre var blev hon min. Impulsköpet heter i alla fall Flawless och kallas Marlei av någon konstig anledning, brunt sto som är 6 år. Lagom stor och jätte snäll. Ska bli intressant och se hur det går med henne. Är Amy som ska rida.

Dagen rulla på ganska bra. Contino och Romy var ”perfect” att rida idag enligt piloten. Men Contino var crazy i hagen, så han fick minsann inte vara ute mer än 5 minuter. Sen fick han gå in i skamvrån igen och tänka över sina synder.

*-!!-* Glöm inte kolla in Niclas blogg också: www.niclasisnumberone.blogg.se *-!!-*

Finns en hel del nya bilder på facebook nu! För den som vill se =)

Dagens (egentligen gårdagens) äckligaste översättning: Chicken fingers – Kyckling fingrar. Någon som blir lite sugen kanske. Nästan lika groteskt som köttslamsa… Uäk…

Jag och Niclas sitter nu bredvid varandra oh skriver till våra bloggar. Måste tilläggas att han skriver massa strunt i sin… haha ;) bara lite i alla fall. Men det bjuder jag på!!
Idag har det varit söndag hela dagen och det innebär med enkel mattematik att det är måndag imorgon, och jag och Niclas är LEDIGA!! Beroende på väder och vind får vi sen vad vi gör. Fint väder och sol = stranden. Mulet = brunch på IHOP (världens bästa pannkaksrestaurang), bio och lite shoppning.
Jag och Niclas har kommit på en dålig grej med att det bara är vi som kan svenska. Vi kan svära alldeles förjävla mycket utan att någon förstår oss. Inte bra. Båda två svär alldeles för mycket hela tiden. Nyårlöfte 2009: sluta svära…
See you later alligator

Inga kommentarer: