onsdag 18 mars 2009

# Im good, Im gone

Det är inte lätt när det är svårt. Men det är fan inte lätt när det är lätt heller. Allt och inget har hänt efter Bahamas trippen. Ganska lugn vecka i stallet. Nästan ingen som tävla. Mina djur hade semester men nu är det allvar igen. Sista FEI-veckan, stora klassen på lördag kväll med 400 000 dollar i prispengar.

Är inte många veckor kvar nu här nere i varma sköna (även om det idag har regnat och småduggat hela dagen) Florida. Sen blir det tillbaka till Canada en sväng. Vet inte hur tävlingsplanen ser ut. Den ändras hela tiden. Blir nog inge Europa innan augusti, som det ser ut nu. Men vem vet.

Har gått någon typ av magsjuka bland oss. Kaila var den första att insjukna. Hon var det som bölev värst drabbad också. Hon kräktes en hel förmiddag innan hon sen åkte hem och fick fortsätta där. Jag klara mig några timmar in på eftermiddagen innan jag fick känningar. Blev som tur va inte lika dålig som Kaila, men när vi kom hem vid halv fem tiden på em så gick jag för att sova "en stund". En stund blev till klockan tio när jag vakna till med stallkläderna på mitt på sängen. Var även dålig dagen efter med lite feber. Har fortfarande en konstig känsla kroppen. Kan liksom inte bestämma om jag mår dåligt eller inte. Magen lever sitt eget liv och vill inte alls äta när jag vill.

Igår var vi och åt middag en en liten italiensk restaurang. Blev massa kvar över som blev till middag idag. Perfekt med mikrovärmd pasta carbonara så här efter en lång regning dag =)

På måndag kommer Loppan och Therese hit!! Wiiiiiiie

Har nu efter många (alldeles för många) långa nätter sett klart på både säsong 3 och 4 av Grays Anatomy. Man blir ju verkligen läskigt fast i träsket när man vet att man har alla avsnitt och kan kolla när man vill och inte behöva vänta en vecka mellan dom. Och det bästa är att det inte att är någon REKLAM mitt i hela tiden!! Kailas pojkvän som är kvar i Canada har lovat att skicka ner säsong 5 och 6. Så snart blir det långa nätter framför dataskärmen igen, på gott och ont. Har en box nu med Scrubs som jag ska börja på.

Inga kommentarer: